MAGAZYN PANORAMA Gospodarka i Samorząd
Za nami jesienna edycja Fashionphilosophy Fashion Week Poland w Łodzi. Mimo październikowej koogzystencji imprezy modowej także w Centrum Ptak i targów tekstylnych w MTŁ organizatorzy mogą ją zaliczyc do udanych, mimo kontrowersyjnego rozciągnięcia terminarza tej imprezy o 2 dni. Niewątpliwie od wtorku 15 października do niedzieli 20 października 2013 roku to na Księżym Młynie była największa koncentracja pierwiastka MODY. FashionPhilosophy Fashion Week Poland póki co pozstaje największym i najważniejszym wydarzeniem modowym w Polsce. Poza prezentacją trendów na nadchodzące sezony jest platformą komunikacji biznesowej dla całej branży mody. Ważnym celem wydarzenia jest również promocja polskich projektantów za granicą.
„Ryzyko bierze się z niewiedzy o tym co robisz” twierdził Warren Buffett. Kryzys gospodarczy jest czasem oczyszczenia rynku. Podmioty źle zarządzane, borykające się z różnymi problemami oraz mające złą strukturę finansowania zostają usunięte z życia gospodarczego, ustępując miejsca firmom silnym, zdrowym, które w porę przeprowadziły zmiany restrukturyzacyjne. Nie da się jednak przeprowadzić odpowiednich reform bez fachowej wiedzy, ludzi i kapitału. Myśl, która przyświecała Warrenowi Buffettowi, posłużyła do stworzenia miejsca, w którym fachowcy mogli wymienić się z kadrą zarządzającą unikalną wiedzą, a także doświadczeniem w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem. Tym miejscem był II Kongres Zarządów Spółek 2013 Strategie budowania wartości firmy 2013.
Otwarta debata pod hasłem „Praca marzeń czy marzenie o pracy?" zainaugurowała program edukacyjny #YouthEmpowered: Możesz więcej niż myślisz.
Jest to pilotażowy program Coca-Cola HBC Polska skierowany do młodych osób, które szukają pomysłu na siebie i swojego miejsca na zawodowej mapie. Realizowany jest on przez koalicję partnerów, w skład której wchodzą prócz Coca-Cola HBC - organizacje pozarządowe na czele z: Polskim Czerwonym Krzyżem, Stowarzyszeniem na Rzecz Rozwoju i Pomocy Q Zmianom, Stowarzyszeniem Morena, Stowarzyszeniem Semper Avanti oraz Fundacją Sempre a Frente.
Fabryka Cukierków „Pszczółka" wprowadziła się do nowych obiektów na terenie lubelskiej podstrefy SSE.
Poza zwiększeniem zatrudnienia oznacza to nowe produkty - oprócz znanych od lat karmelków, także zestawy pralinek, cukierków czekoladowych oraz galaretek. Wszystko to dzięki uruchomieniu nowoczesnego zakładu produkcyjnego. Fabryka Cukierków „Pszczółka" – należąca do Krajowej Spółki Cukrowej SA - obecnie jest jednym z największych w Polsce producentów karmelków twardych i nadziewanych. W swojej ofercie ma około 50 rodzajów cukierków. Co ważne, jest jedną z nielicznych firm, działających na rynku słodyczy, która w stu procentach z polskim kapitałem.
W październiku Lublin ponownie będzie stolicą mody. Ruszają przygotowania do drugiej edycji Międzynarodowego Festiwalu Mody „East Fashion".
Polski Fundusz Rozwoju jest zainteresowany inwestycjami w sektor drogowy i energetyczny oraz w projekty samorządowe. Pracuje też nad inwestycjami w firmy, które osiągnęły już sukces, lecz potrzebują kapitału do dalszego rozwoju.
- "Mamy nadzieję, że będą możliwości inwestycji w branży transportowej, jeżeli chodzi o drogi. To jest sfera publiczna, ale mamy nadzieję na umożliwienie modelu, w którym PFR i inni mogliby inwestować w takie projekty" - powiedział Piasecki w rozmowie z ISBnews. - "Nasze fundusze mają ponad 6 mld zł commitmentu, z czego do tej pory zainwestowaliśmy gdzieś jedną piątą".
Kolejna edycja Konkursu Dyrektor Finansowy Roku, organiziwanego juz po raz 14-sty z inicjatywy Association of Chartered Certified Accountants (ACCA), Centrum Idei Gospodarczo Ekonomicznych (CIGE) oraz Grupy Euler Hermes - rozstrzygnięta. Niezależne grono ekspertów – składające się z osób zaufania publicznego, na podstawie ankiet nadesłanych przez uczestników, po raz czternasty wybrało laureata tytułu Dyrektor Finansowy Roku.
25 września 2019 roku, podczas Kongresu Dyrektorów Finansowych w hotelu InterContinental w Warszawie, odbyła się ceremonia ogłoszenia laureatów plebiscytu, promującego i wyróżniającego dyrektorów finansowych.
Ponad 700 milionów PLN przychodów, pierwszy w historii ligi dodatni wynik finansowy netto 16 klubów Ekstraklasy – 66 mln PLN, najwyższe wpływy z transferów – 117 mln PLN i rekordowe z praw mediowych – 260 mln PLN. Firma doradcza EY i spółka Ekstraklasa S.A. raportem „Ekstraklasa Piłkarskiego Biznesu" podsumowały sezon piłkarski 2016/2017 – sezon rekordów finansowych i sportowych.
Łączne przychody operacyjne klubów grających w rozgrywkach Pierwszej Ligi Piłkarskiej w ubiegłym roku sięgnęły 90,6 mln zł. Dodac też należy ponad 3,2 mln zł z tytułu transferów zawodników. Z drugiej edycji raportu firmy doradczej Deloitte „1 Liga finansowa", przygotowanego we współpracy z Pierwszą Ligą Piłkarską, wynika, że największym źródłem finansowania klubów 1 Ligi są przychody komercyjne, stanowiące aż 77 proc. wszystkich wpływów. Tegoroczne zestawienie przychodów pierwszoligowców otwiera Raków Częstochowa, którego przychody w 2018 roku wyniosły niemal 11 mln zł.
Lubelski Obszar Funkcjonalny nabiera kształtów. Formalnie podpisano umowy o współpracy Lublina z dwunastką gmin okalających aglomerację .
Umowa jest kolejnym etapem projektu „Współpraca JST jako czynnik rozwoju Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego". Jego wartość to 2,5 mln zł. Gmina Lublin otrzymała dofinansowanie na realizację projektu z Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna w wysokości 2,2 mln.
– Taka inicjatywa to konieczność. Umowa o współpracy ułatwi miastu ubieganie się o środki, które będą podzielone na wszystkich. Inicjatywa ta ma sens, ponieważ Lublin stawia na transport, a na tym aktualnie bardzo nam zależy – komentuje wójt Niedrzwicy Dużej, Adam Kuna.