Get Adobe Flash player
Reklama 2
Ormondo
Reklama 4
LublinInspiruje
PL_portal

MAGAZYN PANORAMA Gospodarka i Samorząd

Wygrać wyścig z czasem - rozmowa z Marianem Pacewskim, dyrektorem Stada Ogierow w Białce

Białka to Stado Ogierów i stadnina koni arabskich. Nasze stado ogierów zostało założone w 1930 roku dla potrzeb wojska. Zadaniem Stada jest oddziaływanie na terenową hodowlę konia poprzez krycie klaczy najlepszymi ogierami.
W stadzie są różne rasy ogierów, choć przeważa koń małopolski, znakomity do zaprzęgów, sportu i rekreacji.
Okoliczni hodowcy uważają, że Lubelszczyzna a szczególnie Zamojszczyzna jest kolebką konia małopolskiego i w związku z tym planowane jest podjęcie działań mających na celu promocję tej rasy konia. W stadzie mamy też ogiery rasy śląskiej, huculskiej i zimnokrwistej.

Czytaj więcej...

 Totalizator Sportowy dokonał wyboru doradcy, który wesprze spółkę w poszukiwaniu partnerów branżowych i inwestycyjnych dla planowanych działań na Torze Wyścigów Konnych na Służewcu w Warszawie (TWKS). Jednocześnie TS rozpocznie rewitalizację dotychczasowych obiektów TWKS. Dzięki tym decyzjom Warszawa oraz jej mieszkańcy zyskają atrakcyjny i bogaty w ofertę rekreacyjno - sportową zakątek miasta.

W wyniku przeprowadzonego przetargu doradcą Totalizatora Sportowego została firma PwC, jedna z największych na świecie firm doradczych. Podpisana umowa zakłada, że doradca będzie poszukiwać partnerów branżowych i inwestycyjnych dla realizacji projektów związanych z rewitalizacją Torów Wyścigów Konnych w Warszawie.

Czytaj więcej...

Polski system ochrony zdrowia jest jednym z najgorzej finansowanych systemów wśród państw OECD – alarmują eksperci. Na ochronę zdrowia Polska wydaje ok 4,6% PKB. Jeszcze w lipcu 2016 r. Minister Zdrowia zapowiedział, że wydatki będą rosły aż do osiągnięcia 6% PKB w 2025 r. – co jednak nie zostało potwierdzone w Wieloletnim Planie Finansowym Państwa na lata 2017-2020.

Sondaż na reprezentatywnej grupie osób zlecony przez Pracodawców wykazuje, że Polacy mają wysoką świadomość kwestii finansowania służby zdrowia. Na pytanie czy obecne nakłady wystarczają do tego, aby pacjenci byli zadowoleni aż 77 proc. respondentów odpowiedziało, że nie. Jedynie 17 proc. dało odpowiedź twierdzącą, tylko 6 proc. respondentów nie potrafiło się określić.

Czytaj więcej...

Smithfield Foods Inc. zakończył proces akwizycji dwóch zakładów przetwórstwa mięsa: Pini Polska oraz Hamburger Pini, a także projektu inwestycyjnego Royal Chicken. Nabyte spółki zarządzane będą przez Animex Foods, największego w Polsce producenta mięsa i przetworów mięsnych, części Smithfield Polska. Transakcja uzyskała pozytywną decyzję UOKiK.

Czytaj więcej...

Gala wręczenia nagród rozpoczęła oficjalnie targi Gardenia, Special Days i Sport Invest 2017. Wręczono Złote Medale MTP, nagrody Grand Prix Gardenia i Acanthus Aureus oraz rozstrzygnięto konkurs „Zieleń w Mieście".
W Gali wzięli udział m.in. Maciej Wudarski - Wiceprezydent Miasta Poznania, Tomasz Kobierski - Wiceprezes Zarządu MTP, prof. dr hab. Grzegorz Skrzypczak – Przewodniczący Sądu Konkursowego Złoty Medal Targów Gardenia, dr hab. Marzena Wolińska, profesor nadzwyczajna Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu, Przewodnicząca Sądu Konkursowego Złoty Medal Targów Special Days oraz prezesi stowarzyszeń branżowych.

Czytaj więcej...

Wzrost dostępności marek luksusowych w Polsce aż o 8 pkt. procentowych (aktualnie do 61%) oraz wzrost liczby zamożnych Polaków i ich dochodów potwierdzają, że należy spodziewać się rosnącego zainteresowania polskim rynkiem przez światowych producentów dóbr luksusowych - wynika z Raportu KPMG „Rynek dóbr luksusowych w Polsce.”
Rosnące zainteresowanie polskim rynkiem dóbr luksusowych. Spośród 200 marek luksusowych, które zostały uwzględnione w badaniu, w Polsce jest dostępnych 61%, co oznacza wzrost o 8 pkt. proc. w stosunku do poprzedniego badania KPMG. Najczęściej na rynku dóbr luksusowych w Polsce spotykane są marki o rodowodzie włoskim (21%), francuskim (18%) i szwajcarskim (15%). „Obecnie Polacy mają najłatwiejszy dostęp do marek luksusowych w segmencie hi-tech (w Polsce jest obecnych 86% kluczowych marek z tego sektora) oraz alkoholi i używek (dostęp do 82% marek). Najsłabiej reprezentowane są w Polsce luksusowe marki związane z usługami hotelowymi (34%), marki akcesoriów i dodatków (50%) oraz odzieży, obuwia i torebek (53%).

Czytaj więcej...

Firmy z USA i Francji, które mają sentyment do Polski, będą inwestować na bialskim lotnisku. Ich doradcy inwestycyjni i sami przedsiębiorcy pracują nad koncepcją uruchomienia portu cargo w Białej Podlaskiej. Są także zainteresowani wykorzystaniem w przyszłości funduszy europejskich na projekty międzynarodowe. Wg Marca Maloszyca, eksperta inwestycyjnego z Francji, przygotowywana jest koncepcja stworzenia sieci powiązanych lotnisk we Francji, Japonii, Rosji i w Polsce. Bialski port cargo byłby przygotowany na wzór lotniska Vatry pod Paryżem. Uważa, że bialski projekt jest możliwy do zrealizowania nawet w ciągu kilkunastu miesięcy. Przygotowujemy aplikacje do funduszy pomocowych. Ekspert przyznaje, że liczy na podpisanie wstępnego porozumienia w sprawie międzynarodowej współpracy przy tworzeniu portu cargo.

Czytaj więcej...

XV edycja Sympozjum Świata Telekomunikacji i Mediów zgromadziła grono reprezentantów branży telekomunikacyjnej i mediów, a także przedstawicieli administracji publicznej, dostawców rozwiązań oraz nowych technologii. Udział wzięli m.in. Maciej Witucki, Przewodniczący Rady Programowej i Eksperckiej, Sympozjum Świata Telekomunikacji i Mediów, Bogdan Dombrowski, Podsekretarz Stanu, Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, Juliusz Braun, Prezes Zarządu, TVP, Witold Graboś, Zastępca Przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, Michał Boni, Członek Parlamentu Europejskiego i Tomasz Gillner-Gorywoda, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat.

Pierwszy panel dyskusyjny dotyczył przyszłego kształtu europejskiego rynku telekomunikacyjnego i medialnego, gdzie głos zabrali m.in. Adam Sawicki, Prezes Zarządu, Netia, Andrzej Lewiński, Zastępca Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych, Juliusz Braun, Prezes Zarządu, TVP. Omówiona została również kwestia telekomów w poszukiwaniu nowego modelu biznesowego, jak i polityka zarządzania częstotliwościami telekomunikacyjnymi i związane z nią wyzwania, gdzie wypowiedzieli się m.in. Witold Graboś, Zastępca Przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji i Przemysław Kurczewski, Prezes Zarządu, EmiTel.

Zwieńczeniem pierwszego dnia XV Sympozjum Świata Telekomunikacji i Mediów była Wielka Gala Złotych i Kryształowych Anten, podczas której wręczone zostały najważniejsze nagrody w branży.

Czytaj więcej...

Polski prywatny operator pocztowy I.D. Marketing przejmuje firmy TNT Post w Czechach i na Słowacji, rozpoczynając w ten sposób budowę silnej pozycji regionalnej na rynku usług pocztowych. Transakcja, której wartość przekracza 30 mln Euro, pozwoli IDM na silne wejście na rynki usług pocztowych naszych południowych sąsiadów. Rynki, dodajmy, bardzo atrakcyjne. Zgodnie z deklaracją głównego akcjonariusza - Roberta Kusiaka, to pierwszy krok na drodze ku regionalnemu przedsiębiorstwu pocztowemu, które będzie skutecznie konkurować nie tylko z Pocztą Polską, Czeską i Słowacką po uwolnieniu rynku usług pocztowych przewidzianym na styczeń 2013, ale także z innym narodowymi i międzynarodowymi operatorami pocztowymi w naszym regionie.

Czytaj więcej...

  •  PATRONATY
    PATRONATY
  • Nie tylko z NBP
    Nie tylko z NBP
  • Z Parlamentu
    Z Parlamentu
  • AFISZ kultury
    AFISZ kultury
  • ZAPROSILI NAS
    ZAPROSILI NAS
  • Liderzy Gospodarki
    Liderzy Gospodarki