Tradycyjnie w Teatrze Wielkim w Warszawie odbyła się XXVII Gala „Teraz Polska", podczas której nagrodzono najlepsze polskie firmy, usługi, innowacje i samorządy. Po raz ósmy przyznano tytuły „Wybitny Polak". W tym roku Kapituła Konkursu „Teraz Polska" nagrodziła Godłem 13 produktów, 9 usług, 3 przedsięwzięcia innowacyjne oraz 3 gminy.
CSR (Corporate Social Responsibility) odpowiedzialność społeczna biznesu – koncepcja, dzięki której przedsiębiorstwa już na etapie budowania strategii dobrowolnie uwzględniają interes wszystkich grup, na kóre oddziaływują oraz ochronę środowiska.
Społeczna odpowiedzialność ma być zasadą funkcjonowania strefy biznesu, a nie jej celem – celem działalności przedsiębiorstw pozostaje osiągnięcie zysku. CSR oznacza więc efektywne zarządzanie firmą oparte o zasady dialogu społecznego i zasad zrównoważonego rozwoju, które przyczynia się do wzrostu konkurencyjności firmy na rynku. Strategie CSR mają zasadniczo dwa wymiary – wewnętrzny (obejmujący samą firmę z jej pracownikami) oraz zewnętrzny (inne osoby, na które firma wpływa, np. społeczność lokalna, kontrahenci).
O zatrudnianiu osób osadzonych w więzieniach mówi się rzadko i wyłącznie w zainteresowanych kręgach. Ta kwestia zawsze wzbudzała i wzbudza kontrowersje. Warto jednak uzmysłowić sobie jakie spełnia funkcje w kontekście resocjalizacji i zwrotu do społeczeństwa grupy siły roboczej po odbyciu kary, a także jakie korzyści daje przedsiębiorstwom korzystającym z możliwości pozyskiwania wydajnych pracowników.Istotną rolę, zarówno w procesie resocjalizacji rozumianej jako modyfikacja niewłaściwych postaw życiowych, jak i w nabywaniu kwalifikacji zawodowych i gromadzeniu środków finansowych przydatnych w pierwszym okresie po opuszczeniu zakładu karnego, ma możliwość podjęcia pracy przez osobę skazaną w trakcie odbywania wyroku.
Włoska sztuka serowa, słynna i ceniona na całym świecie, która dzięki swoim produktom w pełni osiągnęła szczyty wyborności w światowych kręgach kulinarnych i winiarskich, jest już w Polsce. Nowy zakład BIANCO LATTE Sp.z o.o. będzie wytwarzał wyroby mleczarskie na szeroką skalę.
Inicjatywa ma swój początek w Joint Venture pomiędzy zakładem mleczarskim TRE C znanym z tradycji i jakości swoich wyrobów i polskiej OSM Bychawa, w województwie lubelskim, specjalizującego się w produkcji wyrobów mleczarskich od 1928 roku.
Jaka jest rola specjalnych stref ekonomicznych? Jak państwo powinno wspierać przedsiębiorców tworzących miejsca pracy i inwestujących w nowoczesne projekty? Na te i inne pytania szukali odpowiedzi uczestnicy konferencji „Budowa przewag konkurencyjnych Polski”, zorganizowanej przez resort gospodarki i Konfederację Specjalnych Stref Ekonomicznych.
Choć w czasach kryzysu wiele firm było zmuszonych ciąć swoje budżety przeznaczone na marketing, to w obszarze sponsoringu sportowego suma wydatków rosła z roku na rok. Zdaniem ekspertów, w perspektywie kilku lat ta kwota może nawet ulec podwojeniu, zwłaszcza, że biznes deklaruje dalsze zwiększanie budżetów przeznaczonych na sponsoring sportowy.
Wyzwaniem dla organizatorów sportów w Polsce jest, aby umiejętnie dostosować swoją działalność do wymogów i oczekiwań biznesu – tworząc profesjonalną ofertę sponsoringową. Biznes z kolei, może wiele zyskać jeżeli odpowiedzialnie włączy się w proces zmian, które czekają polski sport w najbliższych latach – wynika z raportu ośrodka analitycznego THINKTANK.
Regulacje prawne w zakresie odpowiedzialności majątkowej urzędników, z racji na złożoną procedurę, będą trudne do powszechnego stosowania. Mogą natomiast spełniać funkcję prewencyjną - pracownicy urzędów będą ostrożniej wydawać decyzje, gdyż błąd może ich kosztować nawet 12-krotność miesięcznego wynagrodzenia. Najwięcej zapłacą urzędnicy w województwie mazowieckim, najmniej w warmińsko-mazurskim, świętokrzyskim i podlaskim. Zabezpieczeniem przed wysoką płatnością mogą być specjalne polisy, które funkcjonują m.in. w Wielkiej Brytanii – oceniają eksperci firmy doradczej Deloitte.
Choć potrafiliśmy wybudować piękne stadiony - nie potrafimy na nich zwyciężać. Choć polski sport potrafi pozyskać coraz więcej sponsorów - nie możemy doczekać się mistrzów. W pogoni za sukcesem ekonomicznym doby transformacji nie dostrzegliśmy, że nasza młodzież dosłownie przestała się ruszać - to tezy z debaty „Sportowe śniadanie mistrzów" zorganizowaeja przez Fundację Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska". Trzy tercje tego swoistego meczu towarzyskiego dały pole do rozważań na tematy: sport a promocja Polski, sport a biznes, sport a zdrowie i kapitał społeczny.