Get Adobe Flash player
Reklama 2
Ormondo
Reklama 4
LublinInspiruje
PL_portal

Jak ustaliła wyborcza.pl: Miała być spektakularna akcja promocyjna Lasów Państwowych za miliony złotych, a skończyło się na awanturze, oskarżeniach i braku kontroli nad tym, co się dzieje. Od miesięcy w nadleśnictwach stoją puste stelaże. (...)

Odpowiedzialna za akcję billboardową działaczka Suwerennej Polski i dyrektorka Ośrodka Kultury Leśnej w Gołuchowie Ewa Jedlikowska nawet nie wie, ile billboardów stanęło dotąd w 429 nadleśnictwach w całej Polsce. Skąd to wiemy? Dotarliśmy do pisma Jedlikowskiej z 2 stycznia 2024 r., w którym prosi dyrektorów regionalnych o pomoc w ustaleniu tego.

„Zwracam się z uprzejmą o przekazanie informacji z podległych Państwu jednostek co do ilości posadowionych billboardów oraz ich lokalizacji w terenie" [pisownia oryginalna] – pisze Jedlikowska,,,

 

Jak alarmowała Gazeta Wyborcza jeszcze w pażdzierniku ub.roku, projekt spotkał się z krytyką ze strony środowiska leśnego. Billboardów miało być 2000, a ich treść miała dotyczyć promowanej, zrównoważonej gospodarki leśnej i ochrony przyrody. Realizacją zajmowała się spółka Bieszczady (spółka z udziałem kapitałowym Lasów Państwowych pierwotnie powołana do budowy dróg leśnych), której członkami są między innymi politycy Zjednoczonej Prawicy: Marcin Cichowicz (PiS), naczelnik wydziału administracji, bezpieczeństwa i ochrony pracy w leśnictwie w Generalnej Dyrekcji LP, a także Bartosz Bazela, również działający z ramienia Prawa i Sprawiedliwości, dyrektor regionalny LP w Pile.

Szokujące wydają się również pierwotne założenia projektu, wedle których na opracowanie i realizację billboardów przeznaczano 65 milionów złotych. Tymczasem, jak czytamy w artykule Gazety Wyborczej, koszt przeprowadzenia takiej kampanii mógł wynieść około 4 milionów złotych. Informacje te są oparte o wypowiedź informatora Gazety Wyborczej w Nadleśnictwie Babki: "Taka jedna tablica billboardowa kosztuje w sklepach internetowych 2091,00 zł. Natomiast Lasy — zakładając, że postawią ich 2 tys. — na jeden billboard (produkcję, montaż i ew. kampanię) zamierzają wydać nieco ponad 17,6 tys. zł".

Środowisko leśne nie kryje oburzenia, szczególnie biorąc pod uwagę pochodzenie środków finansowych z Funduszu Leśnego, który docelowo ma być przeznaczany na wspieranie nadleśnictw potrzebujących pomocy w realizacji zadań związanych z gospodarką leśną czy ochroną lasu."

 

Opr. infoLAS Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


https://wyborcza.pl/7,177851,30565800,lasy-panstwowe-i-billboardy-za-35-mln-zl-wzajemne-oskarzenia.html

https://wyborcza.pl/7,177851,30325274,znaleslismy-billboardy-ktore-lasy-panstwowe-mialy-stawiac-w.html

 

 

 

 

 

 

 

  •  PATRONATY
    PATRONATY
  • Nie tylko z NBP
    Nie tylko z NBP
  • Z Parlamentu
    Z Parlamentu
  • AFISZ kultury
    AFISZ kultury
  • ZAPROSILI NAS
    ZAPROSILI NAS
  • Liderzy Gospodarki
    Liderzy Gospodarki