Get Adobe Flash player
Reklama 2
Ormondo
Reklama 4
LublinInspiruje
PL_portal

Polsko-Szwajcarska Izba Gospodarcza (PSIG) wprowadza na polski rynek znak jakości swissstandards.pl, którego celem jest propagowanie szwajcarskich standardów jakości i postępowania w obrocie gospodarczym. Swissstandards.pl gwarantuje szwajcarską jakość, niezawodność i innowacyjność. Oficjalne wprowadzenie znaku poprzedziły badania wizerunku Szwajcarii w Polsce przeprowadzone przez Ipsos Marketing.
PSIG od lat wspiera i inspiruje gospodarczą współpracę między Polską i Szwajcarią. Jesteśmy przekonani, że jakość i solidność mają kluczowe znaczenie, ponieważ budują zaufanie w kontaktach gospodarczych, które stanowi podstawę ich powodzenia. Dlatego uznaliśmy wprowadzenie wspólnego gwarancyjnego znaku towarowego za celowe”, powiedział Marek Kondrat, Prezes PSIG. „Na dzisiejszym globalnym rynku trzeba umieć się wyróżniać. My chcemy się wyróżniać poprzez przestrzeganie najwyższych norm jakości produktów i usług oraz wysokich standardów w obrocie gospodarczym”.
Izba przyznaje prawo do używania znaku na podstawie wnikliwej analizy wymaganej dokumentacji, w tym raportów finansowych, a także opinii klientów firmy ubiegającej się o jego przyznanie. Znak ma charakter otwarty. Izba przyznaje prawo do jego używania nie tylko członkom Izby, ale także podmiotom niezrzeszonym. W chwili obecnej użytkownikami znaku jest 12 firm: Alpiq, Brugg Systemy Rurowe, Farby Kabe, Fracht, Franke, GCN Consulting, Hicron, HOBAS, Canpol, Stämpfli, Swissmed, Zehnder.
O przyznanie znaku mogą się ubiegać firmy, które spełniają kryteria przewidziane regulaminem opublikowanym na stronie internetowej Izby. Najogólniej znakiem premiuje się szwajcarską jakość i technologię. O znak mogą ubiegać się firmy, które sprzedają produkty wytwarzane całkowicie lub w znacznej części w Szwajcarii; firmy produkujące w Polsce na podstawie licencji szwajcarskiej; usługodawcy szwajcarscy, ale też polscy, o ile mają referencje przynajmniej trzech znanych firm szwajcarskich – odbiorców ich usług, a także spółki dystrybucyjne szwajcarskich koncernów. Znak "swissstandards.pl" wyróżnia, a jednocześnie zobowiązuje. Znajduje to potwierdzenie w analizach rynkowych i badaniach przeprowadzonych przez Uniwersytet St. Gallen (Study Swissness Worldwide), których wyniki wskazują, że produkty i marki szwajcarskie kojarzą się na całym świecie z najwyższą jakością oraz niezawodnością. Dotyczy to nie tylko produktów powszechnie uznawanych za standardowo szwajcarskie jak zegarki, sery lub czekolada, ale także przemysłu farmaceutycznego, budowlanego oraz chemicznego.
Jak wynika z badania wizerunku Szwajcarii przeprowadzonego w Polsce w grudniu 2011 roku przez Ipsos Marketing na podstawie materiałów opracowanych przez naukowców Uniwersytetu St. Gallen, szczególnie w naszym kraju Szwajcaria cieszy się pozytywną opinią. Wizerunek Szwajcarii tworzy wyraźny, spójny i dobry obraz. Szwajcarskie produkty i usługi mają bardzo pozytywną opinię, kojarząc się z renomą, jakością, niezawodnością, ekskluzywnością i tradycją.
Według Innovation Union Scoreboard 2011 (Tablicy Wyników Unii Innowacji 2011, raportu przygotowywanego na zlecenie Komisji Europejskiej) Szwajcaria jest europejskim liderem innowacji, wyprzedzając wszystkie państwa członkowskie, włącznie z liderami, czyli Danią, Finlandią, Niemcami i Szwecją. Wskaźniki wykorzystywane do opracowania raportu dotyczą m.in. zagadnień takich, jak zasoby ludzkie dla nauki i techniki, edukacja, nakłady na działalność R&D, patenty, nakłady na działalność innowacyjną i jej efekty, a także współpraca w zakresie działalności innowacyjnej.Dodatkowo, w raporcie The Global Competitiveness Index 2010-2011 (Globalny Raport Konkurencyjności 2010-2011) ogłaszanym przez Światowe Forum Ekonomiczne, Szwajcaria po raz kolejny zajęła 1. miejsce w ogólnej klasyfikacji obejmującej 142 kraje (Polska zajęła 39. miejsce awansując o 7 pozycji). Biorąc pod uwagę ilość wydawanych patentów w przeliczeniu na liczbę mieszkańców, Szwajcaria została sklasyfikowana na 7. miejscu.
Polsko-Szwajcarska Izba Gospodarcza z siedzibą w Warszawie powstała w 1998 roku. Izba jest dobrowolnym, nie dotowanym przez instytucje publiczne stowarzyszeniem według prawa polskiego. Obecnie liczy ok. 150 członków i zrzesza większość firm szwajcarskich w Polsce.

  •  PATRONATY
    PATRONATY
  • Nie tylko z NBP
    Nie tylko z NBP
  • Z Parlamentu
    Z Parlamentu
  • AFISZ kultury
    AFISZ kultury
  • ZAPROSILI NAS
    ZAPROSILI NAS
  • Liderzy Gospodarki
    Liderzy Gospodarki